W imieniu organizatorów (po rocznej przerwie) zapraszamy na XVI edycję Długodystansowego Rajdu na Orientację "DYMnO 2015", który odbędzie się w dniach 15-17.05.2015 r. z bazą w Liceum Ogólnokształcącym w Kosowie Lackim. Są to tereny Mazowsza Płn. z mało spenetrowanymi terenami leśnymi, w których można spotkać wzniesienia do 30 m, a obok tereny otwarte z terenami zalewowymi rzeki Bug. Trasa piesza będzie rozegrana po raz pierwszy w formule rogainingu 8 i 12 godz. (do wyboru uczestnika),
Natomiast trasa rowerowa jako scorelauf na urozmaiconych i dzikich terenach o bardzo zróżnicowanej drożni. I tym razem trasa ekstremalna będzie rozegrana jako scorelauf z trzema dyscyplinami, w których trzeba obowiązkowo zaliczyć minimalną ilość PK w każdej dyscyplinie. Także trasa kajakowa to scorelauf na dokładnej ortofotomapie. Dlatego każdy z potencjalnych uczestników będzie miał możliwość wykazać swoje możliwości nawigacyjne w nieznanym terenie Nadbużańskiego Parku Krajobrazowego, a
także Muzeum w Treblince. Pokazać swoje możliwości kondycyjne na długim dystansie w wymagającym terenie z unikalną punktacją rajdową i bujną roślinnością. Dlatego zapraszamy do lektury regulaminu oraz zarezerwowania sobie czasu na pobyt w Kosowie Lackim, gdzie władze samorządowe ufundowały puchary dla najlepszych. Dla początkujących przygotowano krótsze trasy dla piechurów i kolarzy.
Szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy będzie można znaleźć na stronie rajdu www.dymno.prv.pl lub www.trepklub.waw.pl
Do zobaczenia.
XVI DŁUGODYSTANSOWY
- Marsz/Bieg na Orientację (rogaining) - 8 (ok. 50 km) lub12 godzin
- Jazda Rowerowa na Orientację (rjno) – 150 km w 15 godzin
- Ekstremalny Rajd na Orientację (erno)
(trasa piesza + trasa rowerowa + trasa kajakowa + zadanie specjalne + odcinek specjalny) –w 21 godzin
„DYMnO 2015”
REGULAMIN
Kosów Lacki, 15-17 maja 2015 r.
www.dymno.prv.pl
1. CEL
- sprawdzenie granic własnej wytrzymałości w długodystansowym marszu, biegu lub rowerowej jeździe na orientację, a także ekstremalnym rajdzie na kilku etapach: pieszym, rowerowym i kajakowym na orientację, połączonym z pokonywaniem przeszkód terenowych na odcinkach i zadaniach specjalnych,
- uzyskanie punktów zaliczanych do Pucharu Polski i Rankingu na poszczególnych trasach,
- wymiana doświadczeń wśród uczestników i sympatyków różnorodnych imprez na orientację,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem w ekstremalnych warunkach,
- prezentacja walorów krajoznawczych i turystycznych okolic Miasta i Gminy Kosów Lacki, Powiatu Sokołowskiego oraz Nadbużańskiego Parku Krajobrazowego.
2. ORGANIZATORZY
- HKT „TREP” PTTK, www.trepklub.waw.pl
- Komisja Imprez na Orientację Oddziału PTTK Warszawa Praga im. Z. Glogera
adres: Al. Stanów Zjednoczonych 24, 03-964 Warszawa
3. WSPÓŁPRACA
- Mazowiecka Komisja InO PTTK – www.mkino.pttk.pl
- Muzeum Walki i Męczeństwa Treblinka – www.treblinka-muzeum.eu
4. HONOROWY PATRONAT
- Wojewoda Mazowiecki – Jacek Kozłowski
- Starosta Sokołowski – Leszek Iwaniuk www.powiat-sokolowski.pl
- Burmistrz Kosowa Lackiego – Jan Słomiak www.kosowlacki.pl
Patronat medialny
5. SPONSORZY
- LASERMAX trofea sportowe – www.lasermax.pl
- GT-POLSKA salon rowerowy ul. Grochowska 8 w Warszawie – Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Impreza dofinansowana ze środków Urzędu Dzielnicy Warszawa Praga Płd. m. st. Warszawy
6. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY
Kierownik imprezy - Andrzej Krochmal
Budowniczy tras pieszych/biegowych - Andrzej Krochmal, BT-1, PInO nr 157
Budowniczy tras rowerowych i kajakowych - Leszek Herman-Iżycki, Bartosz Niezgódka
Sędzia główny - Piotr Janowski
oraz grono sympatyków i wolontariuszy
7. TERMIN I MIEJSCE
15 - 17 maja 2015 r. (piątek-niedziela), Kosów Lacki
8. CENTRUM
Publiczne Liceum Ogólnokształcące, ul. Armii Krajowej 6
Koordynaty:
52° 35' 30.877" N 22° 8' 6.21" E
52.5919103° N 22.1350586° E
9. TRASY i FORMA
A/ ETAP I - Trasa piesza w formie rogainingu na dystansie ok. 50 km z limitem
czasowym 8 godzin zaliczana do Pucharu Polski w PMnO,
start indywidualny.
ETAP II – Trasa piesza w formie rogainingu, po ukończeniu etapu I, dla
chętnych kontynuowanie trasy z nową kartą startową i mapą z
limitem łącznym 12 godz. Start indywidualny.
C/ Trasa rowerowa w formie scorelaufu na dystansie ok. 150 km z limitem
czasowym 15 godzin.Start indywidualny.
E/ Trasa ekstremalna w formie scorelaufu z limitem czasowym 21 godzin
zawierająca odcinki: piesze, rowerowe, kajakowe oraz odcinki i zadania
specjalne z zakresu nawigacji terenowej. Start w zespołach dwuosobowych.
K/ Trasa kajakowa w formie scorelaufu na dystansie ok. 20 km z limitem
czasowym 6 godz. Start w zespołach dwuosobowych.
- Trasa piesza (A etap I) zaliczana jest do Pucharu Polski w maratonach na orientację na
dystansie 50 km (TP50). Regulamin szczegółowy oraz kalendarz na stronie http://pmno.pl /
- Trasa rowerowa (C) zaliczana jest do Pucharu Polski w maratonach rowerowych na orientację.
Regulamin szczegółowy oraz kalendarz na stronie http://maratony.home.pl/ppm/
- Trasa ekstremalna (E) zaliczana jest do NZARP zgodnie z regulaminem szczegółowym
zamieszczonym na stronie http:/team360.pl/pl/node/2808
- Trasa kajakowa (K) zaliczana jest do Pucharu Polski w kajakowych imprezach na
orientację wg oddzielnego regulaminu. Uczestnicy trasy ekstremalnej na etapie kajakowym będą
klasyfikowani także do Pucharu Polski.
TRASY DODATKOWE : Istnieje możliwość startu na trasach: A 25 - 25 km na trasie pieszej lub
C 30 – ok. 30 km na trasie rowerowej z limitem 6 godz.
10. KATEGORIE :
- TRASY: A, C
OPEN (wszyscy uczestnicy bez względu na płeć i wiek)
OPEN K (wszystkie kobiety bez względu na wiek)
K-40 (kobiety ur. 1975 i wcześniej)
M-40 (mężczyźni ur. 1975 i wcześniej)
- TRASY: E, K
OPEN – wszystkie zespoły
MIX - co najmniej jedna kobieta w zespole,
MV - suma wieku zawodników min. 90 lat
Prawo startu mają osoby pełnoletnie, natomiast w wieku 15 – 17 lat na najdłuższych dystansach mogą startować tylko pod opieką osób w wieku 21 lat i powyżej oraz wypełnieniu formularza zgody opiekuna prawnego (formularz do pobrania na stronie rajdu www.dymno.prv.pl).
Szczegółowe parametry tras oraz dodatkowe informacje podane zostaną w komunikacie technicznym, a także na odprawie technicznej w dniu 15.05.2015 (piątek) oraz na bieżąco na stronie www.dymno.prv.pl lub www.trepklub.waw.pl
11. KLASYFIKACJA
a/ trasy A (etap I i II)
Warunkiem sklasyfikowania zawodnika jest poprawne potwierdzenie co najmniej jednego punktu kontrolnego (PK) na etapie. O zajętym miejscu w pierwszej kolejności decyduje liczba punktów przeliczeniowych (PP) zdobytych przez zawodnika. Przy takiej samej liczbie PP o kolejności decyduje czas pokonania trasy. Udział w etapie II jest możliwy po obowiązkowym zaliczeniu etapu I. Wyniki Etapu I będą zaliczane do Pucharu Polski w maratonach na orientację.
b/ tras C, K
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika/zespołu jest pokonanie w jak najkrótszym czasie, trasy wyznaczonej w terenie za pomocą punktów kontrolnych (PK) i naniesionych na mapę. By być sklasyfikowanym należy potwierdzić co najmniej jeden PK. Wybór drogi między PK należy do uczestnika/zespołu. O kolejności w klasyfikacji ogólnej decyduje czas pokonania trasy powiększony o ewentualne kary czasowe lub pomniejszony o bonusy czasowe.
Kary czasowe można otrzymać za:
- nie potwierdzenie PK,
- błędne potwierdzenie PK,
- przekroczenie limitu czasu,
- brak elementu wyposażenia obowiązkowego,
- brak poprawnie założonego numeru startowego (trasa C)
Kary czasowe nie są wliczane do limitu pokonania trasy.
c/ trasy E
Warunkiem sklasyfikowania zespołu jest zdobycie minimalnej liczby punktów kontrolnych (PK) pieszo, rowerem i kajakiem. O kolejności w klasyfikacji decyduje czas pokonania trasy, powiększony o kary czasowe.
Kary czasowe można otrzymać za:
- przekroczenie limitów czasowych (limit całkowity oraz limit na etapie kajakowym)
- brakujące punkty przeliczeniowe (PP),
- brak PK lub błędne potwierdzenie PK na zadaniach specjalnych,
- potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) na zadaniach specjalnych,
- brak elementu wyposażenia obowiązkowego,
- brak poprawnie założonego numeru startowego (etapy piesze i rowerowe).
Kary czasowe nie są wliczane do limitu pokonania trasy.
12. WYPOSAŻENIE UCZESTNIKA
a/ obowiązkowe :
- sprawny telefon komórkowy,
- sztywny kask (trasa C i E na odcinkach pokonywanych z rowerem),
- rower wyposażony w oświetlenie zgodne z przepisami Kodeksu Ruchu Drogowego (trasa C i E
na odcinkach pokonywanych z rowerem),,
b/ zalecane :
- kompas,
- trwały środek do pisania,
- apteczka z podstawowymi lekami przeciwbólowymi i środkami opatrunkowymi,
- linka do przeciągania kajaka (trasa K oraz E na etapie kajakowym),
- dodatkowe oświetlenie (trasa E na odcinkach pieszych pokonywanych po zmroku),
c/ w bazie noclegowej: własny śpiwór i materac oraz bezwzględnie zmiana obuwia na miękkie w
pomieszczeniach szkolnych.
13. TEREN
Teren o zmiennej lecz z przewagą dobrej przebieżności, częściowo wydmowy z bogatą mikrorzeźbą, miejscami z piaszczystą i średnio urozmaiconą drożnią na terenach leśnych i otwartych, częściowo podmokły nad Bugiem i terenach otwartych z licznymi miejscami starorzecza.
14. MAPY
Topograficzne w skali 1 : 25 000 i 1 : 50 000 oraz zdjęcia satelitarne na trasie kajakowej.
15. ZGŁOSZENIA
On-line (na stronie www.dymno.prv.pl lub www.trepklub.waw.pl ) zawierające: rodzaj trasy, imię i nazwisko, rok urodzenia, nazwę zespołu lub jednostki zgłaszającej, adres: ulica, nr domu/mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, nr tel. komórkowego dostępnego na rajdzie, e-mail, rozmiar koszulki okolicznościowej. Zgłoszenia oraz opłaty przyjmowane będą do dnia 1 maja 2015 r. z gwarancją pełnego pakietu świadczeń. Zgłoszenia on-line będą dostępne tylko do 10 maja 2015 r. i bez gwarancji pełnych świadczeń. Później tylko po uzgodnieniu z kierownikiem rajdu w miarę wolnych miejsc i świadczeń. Opłata wpisowego po 1 maja zostaje powiększona (patrz tabela).
INFORMACJE DODATKOWE:Andrzej Krochmal, 605 403 929 e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Zgłoszenie jest ważne po otrzymaniu potwierdzenia lub po ukazaniu się na liście zgłoszonych on-line oraz w dniu otrzymania wpisowego (prosimy o przedstawienie w sekretariacie kserokopii wpłaty wpisowego). Lista zgłoszonych uczestników będzie publikowana na bieżąco na stronie internetowej rajdu (formularz).
UWAGA! Ilość miejsc na trasie E może być ograniczona, a jest to związane z ilością dostępnych kajaków. Decyduje kolejność zgłoszeń z opłaconym wpisowym.
16. WPISOWE
do 1.05. po 1.05. lub na starcie
A (etap I) trasa piesza - od osoby 55 zł 65 zł
A (etap I i II) trasa piesza - od osoby 60 zł 70 zł
C trasa rowerowa - od osoby 55 zł 65 zł
E trasa ekstremalna - od zespołu 170 zł 190 zł
K trasa kajakowa - od zespołu 140 zł 160 zł
A25 trasa piesza - od osoby 20 zł 30 zł
C30 trasa rowerowa - od osoby 20 zł 30 zł
Wpisowe na trasie A25 i C30 nie obejmuje kosztów noclegu i obiadu.
Wpisowe należy wpłacać na konto :
Oddział PTTK Warszawa Praga Al. Stanów Zjednoczonych 24, 03-964 Warszawa
Bank Millennium S.A. Warszawa nr 3211 6022 0200 0000 0060 8475 52
z dopiskiem „DYMnO 2015”. Wpłaty za kilka osób (w ramach zgłoszenia) można dokonywać na jednym przekazie/przelewie, podając nazwiska i imiona wszystkich zgłoszonych.
Wpisowe jest pobierane jedynie na pokrycie kosztów organizacyjnych rajdu.
17. ŚWIADCZENIA
- komplet map i materiałów startowych,
- kajak, wiosła i kapoki na odcinku kajakowym dla zespołu,
- napój (woda) i posiłek na metach etapów (baton i połówki bananów),
- posiłek w bazie rajdu,
- nocleg w szkole na własnym sprzęcie (materac i śpiwór) z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę,
- szatnie, toalety, prysznice,
- myjnia dla rowerów,
- ubezpieczenie NW dla członków PTTK z tytułu opłaty składki członkowskiej,
- numer startowy obowiązkowo umieszczony z przodu uczestnika i roweru (na kierownicy),
- koszulka okolicznościowa (należy podać rozmiar w zgłoszeniu S, M, L, XL, XXL)
- potwierdzenie pkt na OInO, OTP, KOT, TOK,
- upominki okolicznościowe w miarę pozyskiwanych środków, naklejka
- i inne materiały w zależności od hojności sponsorów.
18. NAGRODY
- puchary dla najlepszych w kat. na trasie A – ufundowane przez Burmistrza Kosowa Lackiego
- statuetki dla najlepszych w kat. na trasie C - ufundowane przez LASERMAX
- puchary dla najlepszych w kat. na trasie E – ufundowane przez Starostę Powiatu Sokołów Podlaski
- dyplomy za miejsca 1-3 na trasie
- upominki od sponsorów: GT Polska
19. RAMOWY PROGRAM
15 maja 2015 r. (piątek)
od godz. 18.00 – udostępnienie pomieszczeń szkolnych
od godz. 20.00 – 23.00 praca sekretariatu, przyjmowanie uczestników na nocleg,
weryfikacja danych, podpisywanie oświadczeń
ok. godz. 22.30 odprawa techniczna
16 maja 2015 r. (sobota)
godz. 5.00 – 9.40 praca sekretariatu w szkole
godz. 6.00 start na trasę C, E
godz. 7.30 start na trasę A pieszą
godz. 10.00 start na trasy A25 i C30
godz. 10.00-11.00 start na trasę K (w odległości ok. 15 km od bazy)
godz. 15.30-16.00 zamknięcie mety trasy A Etap I, A 25, C 30
godz. 19.00 zamknięcie trasy K
godz. 20.30 zamknięcie mety trasy A Etap I+II (pierwsze wręczenie pucharów dla zwycięzców)
godz. 21.00 zamknięcie mety trasy C
UWAGA ! Ogłoszenie wyników połączone z wręczeniem pucharów oraz nagród w
momencie zamknięcia mety danej trasy (wg bieżących komunikatów organizatora).
17 maja 2015 r. (niedziela)
godz. 03.00 zamknięcie mety trasy E
do godz. 10.00 opuszczenie bazy noclegowej
20. DOJAZD
- środki własne (na terenie szkoły miejsca parkingowe),
- pociągiem – z powodu remontu linii do Białegostoku, na tym odcinku jest zastępcza komunikacja autobusowa, więc z rowerami nie polecamy : ze stacji Warszawa Wileńska do stacji PKP Małkinia wg www.rozklad-pkp.pl
- autobusami – z reguły z przesiadką (np. Węgrów, Sokołów Podlaski itp.) - można wyszukiwać na
21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 1.Impreza odbędzie się bez względu na pogodę.
- 2.Przed startem uczestnicy muszą podpisać deklarację (treść do pobrania na stronie www.dymno.prv.pl lub www.trepklub.waw.pl ), że startują na własną odpowiedzialność i ich stan zdrowia na to pozwala.
- 3.Osoby zgłoszone, a nie obecne na starcie tracą prawo do świadczeń i zwrotu wpisowego.
- 4.Zgłoszenie po pierwszym terminie (1 maja) nie gwarantuje pełnych świadczeń.
- 5.Wszyscy uczestnicy startując w rajdzie wyrażają zgodę na publikację swojego wizerunku oraz ich
imienia i nazwiska w relacjach z rajdu zamieszczonych w mediach oraz materiałach promocyjnych
organizatorów, patronów i sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych
osobowych na potrzeby organizatorów i organizowanych przez nich rajdów, jak również na ich
gromadzenie w bazach danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych
osobowych (Dz. U. 133/97, poz.883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą
elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dn. 18.07.2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144/02, poz. 1204).
- 6.Za szkody wynikłe wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
- 7.Za rzeczy pozostawione lub zagubione na trasie organizator nie odpowiada.
- 8.Uczestnik na trasie może korzystać jedynie z map dostarczonych przez organizatora.
- 9.Uczestnik na trasie może posługiwać się urządzeniami GPS jedynie w celu rejestracji przebytej
trasy, do wykorzystania po ukończeniu rajdu.
- 10.Pokazowy punkt kontrolny będzie umieszczony w okolicach startu – lampion z perforatorem.
- 11.Na odcinkach rowerowych uczestnicy mają obowiązek startu w kasku sztywnym pod karą
dyskwalifikacji w przypadku stwierdzenia jego braku lub nie założenia.
- 12.Na odcinku kajakowym trasy E, K obowiązuje bezwzględny nakaz prawidłowego założenia kapoku
niezależnie czy zawodnik jest na lądzie czy na wodzie, pod karą dyskwalifikacji zespołu.
- 13.Zespoły na odcinku kajakowym są zobowiązane do pokonywania trasy na wodzie w kajaku
(dopuszcza się przenoszenie kajaka lub potwierdzanie PK na lądzie przez jednego zawodnika).
- 14.Niedozwolone jest poruszanie się kajakiem jednoosobowo pod karą dyskwalifikacji.
- 15.Korzystanie z pomocy osób trzecich na trasie lub z niedozwolonych środków transportu będzie
karane dyskwalifikacją uczestnika.
- 16.Rajd rozgrywany jest bez ograniczenia ruchu drogowego i kolejowego, dlatego należy zachować
szczególną ostrożność, zwłaszcza przy przekraczaniu jezdni i torów kolejowych (w wyznaczonych
miejscach na mapie). Przejście lub przejazd przez linię kolejową może zostać ograniczony do
wybranych miejsc. Organizator może zakazać poruszania się wzdłuż szos o dużym natężeniu
ruchu na odcinkach rowerowych. Złamanie tego zakazu będzie karane dyskwalifikacją uczestnika
(na trasie A lub C) lub zespołu (na trasie E) lub karą czasową. Wycofanie się uczestnika na trasie E
skutkuje nie klasyfikowaniem całego zespołu. Drugi uczestnik zespołu może kontynuować
pokonywanie trasy, ale nie będzie sklasyfikowany. Na trasie kajakowej może uczestniczyć tylko
kompletny zespół.
- 17.Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania z trasy uczestnika w przypadku niezdolności do
kontynuowania wysiłku lub też w przypadku stwierdzenia złamania przepisów regulaminu lub
komunikatu technicznego.
- 18.Za skutki naruszenia przepisów Kodeksu Drogowego i innych przepisów prawa uczestnik
odpowiada osobiście.
- 19.Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne odmeldowanie się osobiście lub telefonicznie po
upływie limitu czasu danej trasy w ciągu następnej godziny w centrum rajdu. Uczestnik ma
obowiązek poinformować telefonicznie organizatora (telefon alarmowy kierownika rajdu lub
sędziego trasy) o wycofaniu się z trasy przed lub po przekroczeniu limitu czasu lub w przypadku
rezygnacji z dotarcia do bazy rajdu.
- 20.Organizatorzy nie przewidują możliwości zwożenia uczestników z tras rajdu, a jedynie tylko w
wyjątkowych sytuacjach.
- 21.Protesty i wyjaśnienia można składać w formie pisemnej w ciągu 30 minut po przybyciu na metę,
ogłoszeniu wstępnych wyników lub elektronicznie w ciągu trzech dni od momentu ogłoszenia
wyników. Protesty zostaną rozpatrzone przez organizatora do 7 dni po imprezie.
- 22.Wyniki stają się oficjalne po rozpatrzeniu protestów i upływie w/w terminów.
- 23.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu o czym uczestnicy zostaną wcześniej
poinformowani.
- 24.Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów, a w przypadkach spornych decyzja
organizatora jest ostateczna.
DO ZOBACZENIA NA RAJDZIE - O R G A N I Z A T O R Z Y